5/12/2018

Gdzie szukać oszczędności?


Umiejętność oszczędzania była kiedyś dla mnie dużym problemem. Ciężko było mi rozplanować swoje wynagrodzenie tak, by przeżyć do kolejnej wypłaty. Posiadanie jakichkolwiek oszczędności było dla mnie niemożliwe. Wypłata 10-go, a tydzień później zostało 100 zł i trzeba czekać do kolejnej wypłaty. Znacie to?
Metodą prób i błędów w końcu udało mi się ogarnąć swoje finanse i zacząć oszczędzać. Teraz stosuję się do kilku prostych zasad i domowy budżet nie jest już problemem.


Krok 1: Zminimalizowałam koszty!


Telefon
Rachunek za abonament komórkowy płaciłam szybko i sprawnie na stronie operatora. Wystarczyło tylko kliknąć i strona przekierowywała mnie na stronę mojego banku. Dane do przelewu były już wypełnione, więc wystarczyło tylko zaakceptować płatność. Opłata za taką usługę to tylko 1 zł.
Mogłam również w nowej zakładce zalogować się do banku i sama wpisać dane bez płacenia dodatkowej złotówki, ale po prostu mi się nie chciało. W ten sposób traciłam miesięcznie 1 zł.

Bank
Opłaty na moim koncie bankowym również co miesiąc "kradły" mi kilka lub kilkadziesiąt złotych.
W czasach, gdy ciężko było przeżyć od wypłaty do wypłaty, złożyłam wniosek o debet. Początkowo było to 500 zł, bo jechałam na wczasy. Później brakowało gotówki, więc zwiększyłam kwotę. Finalnie zrobiło się 3500 zł i koszty debetu wynosiły 35 zł miesięcznie.

Mieszkam w małej miejscowości, gdzie mamy dwa bankomaty, dwóch różnych banków. Ja założyłam sobie konto przez internet w jeszcze innym. Tym sposobem ponosiłam również koszty za wypłatę z bankomatu, czyli mniej więcej 3-4 razy miesięcznie po 5 zł. To jest kolejne 15-20 zł.
Do tego dochodzi miesięczna opłata za kartę i ubezpieczenie konta.
W sumie miesięcznie płaciłam ok 60-70 zł.
Postanowiłam założyć konto w innym banku, bez żadnych opłat i tylko z tego konta korzystałam. Małymi kroczkami spłacałam debet, aż w końcu z uśmiechem na ustach udałam się do banku, by zamknąć stare konto.


Krok 2: Oszczędzam na zakupach!


Pisałam już kiedyś na ten temat, więc na szybko tylko przypomnę o co chodzi.
Chodzę na zakupy najedzona, by nie kupować niepotrzebnych rzeczy. Robię wcześniej listę i porównuję ceny w kilku sklepach. Zawsze mam ze sobą torbę, by zaoszczędzić na płatnych reklamówkach. Proces trochę czasochłonny, ale przetestowałam i w ten sposób udaje mi się uniknąć niepotrzebnych wydatków.
W temacie zakupów przydatny okazał się również zakup dzbanka do filtrowania wody. Dziennie piję ok 2 l wody. Wcześniej płaciłam za wodę ok 60 zł miesięcznie (2zł x 30 dni). Później kupiłam dzbanek za 25 zł. Filtr wystarcza przeciętnie na 2 miesiące. Zamiast płacić 120 zł za wodę butelkowaną płacę 15 zł za filtr. Można doliczyć oczywiście koszty wody z kranu, ale rachunki mam różne i ciężko było by to obliczyć. Nie zauważyłam wzrostu rachunków.

Krok 3: Wszystko zapisuję!


Po kilku miesiącach życia "pod kreską" zaczełam zapisywać wpływy i wydatki w notesie. Później stworzyłam swój arkusz w Excelu. Teraz wiem gdzie podziała się każda złotówka i ile mi jeszcze zostało.
Tutaj znajdziecie mój planer, oczywiście pusty. Może wam się przyda. Możecie zapisywać wydatki i wpływy przez cały rok, miesiąc po miesiącu. Pamiętajcie, by wypełniać tylko niebieskie pola-arkusz podliczy to wszystko za Was. Jeżeli link nie działa albo chcecie mieć wersję na komputerze-napiszcie. Chętnie Wam wyślę i będzie mi miło, jeżeli będziecie z niego korzystać.


Krok 4: Pozbyłam się niepotrzebnych rzeczy!


Przy spłacaniu debetu potrzebna była dodatkowa gotówka, więc zrobiłam małą wyprzedaż. Przejrzałam szafy i półki. Udało mi się sprzedać parę ubrań, których już nie noszę i książek, których nie będę czytać. Całego debetu tym nie spłaciłam, ale dużą część. W domu i w szafie zrobiło się luźniej.:)


Krok 5: Zwiększyłam swoje dochody!

Nie chciałam zmieniać pracy, ale nadal potrzebowałam więcej gotówki, więc poszukałam kilku nowych źródeł dochodu. Głównie skupiłam się na ankietach i w ten sposób zarabiam parę "groszy". Polecam również strony typu oferia.pl.

Wnioski? Małymi kroczkami do celu! Licz, zapisuj, porównuj ceny, a wszystko się uda :)
 Pozdrawiam serdecznie

27 komentarzy:

  1. Gratuluje świetnego bloga.
    Chętnie podejmę z Tobą współpracę.
    Proszę o kontakt na maila:
    info@enet.ovh

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie praktyczne posty - z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetne porady, ostatnio właśnie zarejestrowałam się na oferi :) Zapraszam do nas, może znajdziesz dla siebie coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Można też pociąć karty kredytowe... jak się je ma

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł na wpis, naprawdę przydatny i warto się stosować do tego o czym napisałas, jak chcę się oszczedzić pieniądze;)

    http://justbasicstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. It definitely helps to spend less and save more money.
    Keeping track of your expenses is super important!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo słuszne uwagi na temat domowych finansów, są to rady, które z pewnością wielu oraz wiele z nas może wprowadzić w swoje życie. Najlepsze w tym jest to, że nie odczujemy różnicy w "jakości życia"- co jest wydaje mi się częstym argumentem przeciwko takim działaniom.
    Oby więcej takich blogów!

    Pozdrawiam,

    Paweł

    OdpowiedzUsuń
  8. Przy oszczędzaniu na pewno jest bardzo ważna nasza silna wola. Bardzo dobry wpis i przydatny każdej osobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy i bardzo dobry wpis, a oszczędzać bardzo się przydaje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny artykuł i osobiście jak idę na zakupy to zawsze robię listę zakupów i przynajmniej nie kupuje zbędnych rzeczy i jak to zacząłem robić to bardzo dużo odczułem że mam grubszy portfel.

    OdpowiedzUsuń
  11. Od kiedy zacząłem robić dokładny budżet domowy, to mogę sobie zaoszczędzić teraz więcej pieniędzy. Wiem, na jakie produkty wydaje oraz gdzie w przyszłości mogę jeszcze zaoszczędzić. Jeśli ktoś szuka oszczędności, to polecam wykonać sobie swój własny raport finansowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Znakomite porady i bardzo praktyczne. Jeżeli chcemy oszczędzać to zawsze uda się nam oszczędzić parę groszy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dobry wpis! Jak ktoś chce to zawsze oszczędzi. Nie ważne czy to osoba indywidualna, czy firma. Będzie to oczywiście inny sposób. Przedsiębiorstwo oszczędzaniem może nazwać nawet jakieś ubezpieczenie. Przykładowo gwarancja zwrotu zaliczki może stanowić niejako takie źródło. To takie rozsądne planowanie wydatków.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry artykuł i ciekawe pomysły, które warto wziąć pod uwagę podejmując decyzje na co dzień. Dzięki nim możemy sporo zaoszczędzić i odłożyć na nieprzewidziane sytuacje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy artykuł i bardzo mądre porady odnośnie oszczędzania, na pewno trzeba starać się kontrolować wydatki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Interesujący artykuł i muszę przyznać że jeżeli nie postanowimy oszczędzać to ciężko będzie nam cokolwiek odłożyć na czarną godzinę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oszczędzać można zawsze, osobiście nie akceptuje wymówek typu "za mało zarabiam, żeby odłożyć", właśnie jak mało zarabiamy to powinniśmy się przede wszystkim postarać aby nasz budżet domowy został efektywnie wykorzystany.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ważne jest uporządkowanie domowych finansów, chociażby poprzez sporządzenie listy wpływów oraz koniecznych wydatków. Z pozostałych środków pokryte mogą być dodatkowe wydatki oraz wygospodarowane oszczędności.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy wpis. Moim zdaniem powinno się oszczędzać i odkładać pieniądze na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak na dobrą sprawę jeśli chcemy zawsze jakieś oszczędności można znaleźć. Bedą raz większe, raz mniejsze ale zawsze to jakieś pieniądze. Zresztą czytałam także na https://www.cashbill.pl/blog/platnosci-online/roznice-miedzy-mala-instytucja-platnicza-a-krajowa-instytucja-platnicza/ jakie są różnice pomiędzy intytulacjami finansowymi i czuję się prawie specjalistką od ekonomii.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zawsze warto szukać oszczędności, bo pieniędzy nigdy za wiele. Na nagłe potrzeby można wziąć małą pożyczkę, ale dobrze jest wiedzieć, że ma się jakieś zabezpieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Trzeba nauczyć się rozsądnie dysponować domowym budżetem. Oszczędzanie dla wielu jest niezwykle trudne, a na niespodziewane wydatki wolą wziąć szybką pożyczkę. Jednak z pewnością warto jest wyrobić w sobie nieco samodyscypliny i poczuć, że kontroluje się stan swoich finansów.

    OdpowiedzUsuń
  23. W dzisiejszych czasach racjonalne gospodarowanie budżetem domowym jest niezwykle ważne. Nadmierny konsumpcjonizm, pęd za posiadaniem coraz to nowszych, lepszych rzeczy sprawia, że czasami nie zastanawiamy się czy dany produkt jest nam rzeczywiście potrzebny, bo przecież możemy go mieć od ręki. Wystarczy wziąć raty na dowód, a później jakoś się spłaci.

    OdpowiedzUsuń
  24. Artykuł w punkt. Takie małe niuanse, które zmieniają niekiedy nasz budżet diametralnie. Wydawać by się mogło, że niejednokrotnie nie mamy już na czym zaoszczędzić, ale po rozglądnięciu się na prawo i lewo bez emocji zawsze coś możemy dostrzec. Już połowa września lada moment w sklepach będzie coraz więcej świątecznych akcentów wiec warto przygotować się do świąt z głową https://abcportfela.pl/jak-tanio-przygotowac-swieta/ i wiedzieć jak można tanio ale równie bardzo fajnie przygotować.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja oszczędzam poprzez przelewanie określonej sumy pieniędzy na konto oszczędnościowe co miesiąc. Po jakimś czasie mam uzbieraną całkiem dużą sumę, a tych comiesięcznych przelewów za bardzo nie odczuwam, bo nie są to duże sumy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Oszczędzanie jest bardzo ważne. Nie wiedziałem o tym, dopóki nie zadłużyłem się, wziąłem kredyt we frankach. Nie miałem pieniędzy, ale poszedłem z tym do prawnika. Pomógł mi wyjść z długów, do tego zacząłem oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zaciąganie kredytów jest bardzo proste później robi się problem jak trzeba go spłacać. Dlatego wszystko trzeba robić z głową nie brać kredytów na rzeczy zbędne albo przeanalizować czy taniej wychodzi wynajem mieszkania czy kredyt hipoteczny.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Domowe finanse , Blogger